niedziela, 13 stycznia 2013

przykrywka do prostokątnych i kwadratowych koszyków- kurs

witam wszystkich w to piękne niedzielne popołudnie. słoneczko pięknie świeci za oknem, a ja sobie pracuję w domku :)
na prośbę Makin zrobiłam dla Was wczoraj mały kursik na zrobienie przykrywki do kwadratowych i prostokątnych koszyków :) a więc zaczynamy:


przygotowujemy sobie 2 tekturki i krótkie rurki. tekturki smarujemy klejem, na pierwszej układamy rurki (tak jak do wyplatania koszyka) i przyklejamy drugą tekturką. do przykrywek prostokątnych układam też rurki na kantach. pamiętajcie o odpowiednich proporcjach. aby z każdej strony tekturki zostało tyle samo cm do wyplecenia, to bardzo ważne :)






zaczynamy wyplatac splotem ósemkowym tak jak przy koszyku. pleciemy w poziomie :)






rurki osnowy muszą pozostac na swoich miejscach :)



po kilku okrążeniach przydałoby się sprawdzic ile jeszcze nam trzeba o końca :)




 ja robię to w ten sposób: nakładam swoją przykrywkę na pudełko i mniej więcej wiem ile jeszcze mi do końca zostało :)




 w miarę jak wyplatamy kolejne okrążenia przerwy pomiędzy rurkami na kantach a tymi prostopadłymi do tekturki robią się coraz większe. dokładamy więc w nich rureczki :)






i dalej pleciemy. jak widac nasze kanty się zaokrągliły....





 ja robię w tym momencie coś takiego:
nazywam to "prześwitem" :)





 i znowu dokładamy przykrywkę do koszyka. kontrola he he :P




tak wygląda na ławie :)




odwracamy ją na drugą stronę (podobnie jak przy wyplataniu okrągłych koszyków kiedy to zaczynamy wyplatac ścianki), stawiamy rureczki do góry i wyplatamy boki przykrywki.





żeby gdzieś tam za bardzo nie skręcic kładę sobie koszyk do góry dnem :)





gdy rureczki już ładnie stoją odkładam koszyk i plotę dalej.




po uzyskaniu odpowiedniej wysokości ścianek przykrywki zakańczamy w najprostszy chyba sposób wsuwając rureczki pomiędzy rurki ścianki (ja je obcinam najpierw do odpowiedniej długości).
i mamy gotową przykrywkę :)
mam nadzieję, że kursik jest dośc zrozumiały i kiedyś Wam się do czegoś przyda :)
życzę miłej niedzieli i pozdrawiam.





























23 komentarze:

  1. Witam:) jestem tu pierwszy raz, ale zostanę na pewno, bo podobają mi się Twoje "wyploty" :D. Jest jeszcze drugi powód - od pewnego czasu też mam ochotę upleść sobie jakiś koszyk do pokoju (koniecznie z wieczkiem!) i z zapartym tchem śledzę wszystkie tutoriale. :))

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo mnie to cieszy. zachęcam do wyplatania, to świetna zabawa :)

      Usuń
  2. Ewcia kursik świetny,na pewno wiele osób z niego skorzysta:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny kursik, bardzo przydatny. Ja do tej pory robiłam tylko okrągłe koszyki, może czas najwyższy spróbować czegoś nowego i robić taki kwadratowy:)
    Korzystając z okazji zapraszam Cie serdecznie na moje candy:
    http://decokuferek.blogspot.com/2013/01/anielskie-candy.html
    Pozdrawiam ciepło:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oczywiście, praktyka czyni mistrza :) będę 3mac kciuki :)
      dziękuję za zaproszenie na candy :) już biegnę :P

      Usuń
  4. Właśnie zastanawiałam się jak zrobić przykrywkę, na pewno skorzystam z tego kursiku, dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
  5. świetny kursik! szkoda tylko ze w praktyce nie jest to takie proste :))) dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  6. super kursik, na pewno się przyda :))

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziekuję za przejrzysty kursik.

    OdpowiedzUsuń
  8. Kurs świetny i na pewno wielu na nim skorzysta,pozdrawiam słonecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za kursiki!

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam.Dzięki za bardzo czytelny kursik,jestem początkująca ,więc na pewno skorzystam.Takie duże kosze to chyba nie małe wyzwanie,podziwiam za umiejętności i cierpliwość.

    OdpowiedzUsuń
  11. super kursik na pewno się przyda-pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam! Wielkie dzięki za przydatny kursik, z którego na pewno skorzystam. Mam tylko jedno pytanie. Jak postąpić z przykrywką do prostokątnego koszyka gdy 2 boki są krótsze i nie można wyplatać równo dookoła? Proszę o radę bo właśnie stanęłam z pracą i nie wiem co dalej. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dlaczego nie można wyplatac równo dookoła? nie rozumiem... przecież to nie ma znaczenia czy przykrywka jest kwadratowa czy prostokątna. ten kursik robiłam na prostokątnej :)
      mogłabyś mi jaśniej wytłumaczyc o co chodzi??

      Usuń
  13. Dzięki bardzo! Mój problem polega na tym, że nie doczytałam dokładnie opisu kursu. Już wiem, że popełniłam błąd bo nie zachowałam proporcji przy wycinaniu tekturek, ale to już miałam zrobione zanim znalazłam ten kursik. Chyba jedyne wyjście to zrobić nową przykrywkę do koszyka albo nowy koszyk do przykywki.:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak byś nie wycięła tak by się dało zrobic :) oby tylko rurki równomiernie były rozmieszczone i nie ma problemu :)

      Usuń
  14. Serdecznie dziękuje za ten kurs. Jest swietny !!!

    OdpowiedzUsuń
  15. Super wytłumaczyłaś :)
    Właśnie myślę nad pokrywką :)

    OdpowiedzUsuń

każdy pozostawiony po sobie ślad jest miły :)

Kolorowy pled

 Witam po dość długiej przerwie. Troszkę mnie tu nie było, co jednak nie oznacza, że się obijałam 😊 niestety natłok obowiązków i brak czasu...