piątek, 5 października 2012

owalne dno- kursik

witam wszystkich z rana. o dziwo dziś wstałam wcześnie i już ostro pracuję :)
przy okazji wózka z plecionym dnem jaki robię dla znajomej postanowiłam zrobic dla Was kurs. kilka osób już mnie wcześniej o to prosiło ale nie było okazji na czym fotek cykac, dziś taka się trafiła :) a więc zaczynamy:

 1. na samym początku musimy określic sobie rozmiar owalnego dna jakie chcemy uzyskac. u mnie są to 3 rureczki na których będziemy bazowac. na tych 3 rureczkach kładziemy poziomo 1 rurkę (rurka osnowy wszerz), natomiast pod spodem kładziemy 1 rurkę, którą będziemy oplatac.
 2. tak wygląda nasz "szkielet" z boku. 
 3. rureczką spod spodu zaczynamy oplatanie krzyżując ją na rurce położonej u góry.
 4. tak to mniej więcej wygląda :)
 5. następnie obracamy nasz "szkielet" na drugą stronę i ponownie krzyżujemy rurkę, którą oplatamy.
 6. ponownie obracamy dodając kolejne rureczki "szkieletu". postępujemy tak jak w punktach 3 i 5 :)
 7. czynnośc tę powtarzamy do momentu aż uzyskamy rurki "szkieletu" stanowiące naszą bazę. u mnie jest to 7 rurek do wózeczka standardowego rozmiaru :)
 8. ponownie obracamy nasz szkielet na drugą stronę po czym zaczynamy wyplatanie dna splotem ósemkowym kierując się w prawą stronę :)
 9. tak wygląda pierwsze okrążenie. 
 10. jedną białą rurkę zastąpiłam różową aby uzyskac efekt dna 2-kolorowego :) wyplatamy w ten sposób tak długo aż uzyskamy pożądany przez nas rozmiar dna. gdy to nastąpi ponownie odwracamy dno na drugą stronę (aby krzyżyki ze zdjęcia nr 7 były u góry) i stawiamy rureczki osnowy do góry, następnie wyplatamy ścianki.






jakośc zdjęc niestety nie jest rewelacyjna ale mam nadzieję, że kursik jest jasny i zrozumiały dla wszystkich. w razie pytań proszę pisac, chętnie pomogę :)
życzę wszystkim miłego dnia :) ja uciekam do roboty...

35 komentarzy:

  1. super kurs, dzięki bo kiedyś się zastanawiałam jak to się robi ale nie szukałam jeszcze w internecie, kiedyś wykorzystam :)

    a te motylki wycinam takim dużym dziurkaczem. Kupiłam go kiedyś w sklepie papierniczym za ok. 50zł. Jak się dobrze poszuka to w internecie też się go znajdzie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziś zabieram się za moją pierwszą kartkę, 3maj kciuki :)

      Usuń
  2. Witaj !!!

    Co tam jakość zdjęć, tym akurat się nie przejmuj, kursik świetnie się zapowiada, z niecierpliwościa czekam na ciąg dalszy, pozdrawiam bardzo serdecznie, Magnolia57

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj nie będzie dalszego ciągu. dalej to już tylko ścianki, a to chyba wszyscy wiedzą jak się robi :P

      Usuń
  3. Witam,
    Widać po kolorach, że chyba bedzie dwukolorowy :) Super!

    OdpowiedzUsuń
  4. Super kursik Ewus :-) Jeszcze nie wypltalam owalnego dna....teraz wiem jak sis za niego zabrac :-) Dziekuje :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super! Dzięki za kursik :):) Kurczaki, żeby mi jeszcze tak to ładnie wychodziło...

    OdpowiedzUsuń
  6. Dokładnie tego dzisiaj potrzebuję:)Dziękuję za kursik, jest świetny!

    OdpowiedzUsuń
  7. super kurs :) dzięki :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. cieszę się, że się Wam podoba :) do dzieła dziewczyny :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo przydatny kursik! Dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jejku... no to jest niby takie proste... dlaczego mi nie idzie..?? buuuu :(

    OdpowiedzUsuń
  11. Super...na pewno się przyda :)

    OdpowiedzUsuń
  12. świetny kursik Ewciu:)) dziękuję i skorzystam!!! takiej metody nie widziałam:)) całkiem inaczej i trudniejszym sposobem zaczynałam owalne dno do koszy:)) buziaki

    OdpowiedzUsuń
  13. Dzięki wielkie Ewcia.. następna rzecz której na pewno spróbuję... jak dobrze mieć kogoś takiego jak Ty kto dzieli się swoim doświadczeniem...Pozdrawiam i przesyłam buziaczki...mam nadzieję że będzie więcej tych kursików :)po cichutku liczę na to ;)Hej...

    OdpowiedzUsuń
  14. Dzięki za kursik. Może się skuszę....
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. super kursik na pewno skorzystam :)Pozdrawiam Beata

    OdpowiedzUsuń
  16. świetny kursik , bardzo przejrzysty , chętnie skorzystam dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  17. Ewunia!!!Na pewno kiedyś skorzystam ;)Bardzo fajnie wszystko opisałaś :)Ja również dziękuję ;)***

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetny kursik, skorzystam z niego.

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo pomocny kurs. Teraz będę mogła zacząć wykonywać owalne kosze prezentowe:)
    Do tej pory robiłam jedynie okrągłe.

    OdpowiedzUsuń
  20. właśnie czegoś takiego szukałam :) dziękuję za kurs i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo się ciesze, że się na coś przyda :)

      Usuń
  21. Dziękuję za kursik, dziś własnie zastanawiałam się jak to zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Wspaniały kursik - chętnie z niego skorzystam:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Super kursik, z chęcią z niego skorzystam. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Akurat takie dno jest mi potrzebne do koszyka. Wspaniały kursik. Dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Kurs extra - dzięki ewoz :* właśnie wypróbowałam i nieźle mi wyszło - pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  26. oooo z tego kursu to korzystam chętnie od samego początku

    OdpowiedzUsuń
  27. prosze o zaprezentowanie calosci

    OdpowiedzUsuń

każdy pozostawiony po sobie ślad jest miły :)

Kolorowy pled

 Witam po dość długiej przerwie. Troszkę mnie tu nie było, co jednak nie oznacza, że się obijałam 😊 niestety natłok obowiązków i brak czasu...